Известие

Collapse
No announcement yet.

Вентилатор купе

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вентилатор купе

    Здлавейте колеги, извинявам се за темата, но търсих и не намерих нещо по моя въпрос.

    Вентилатора в купето ми на работи изобщо. Няма значение на,каква степен е. Копчето го въртя и нищо не се случва. Имах проблем с един теч на вода в краката на пасажерското място и дали може там нещо да е изгоряло.
    Какво трябва да разглобя и да проверя, и къде се намира.

    Благодаря Ви.

  • #2
    Напиши модел и година на производство на колата.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Alfa Romeo 2.0 TS
      1999г.

      Comment


      • #4
        Провери при акумулатора бушон означен A/C (40 амперов).

        Ако е здрав, демонтирай жабката или кората под нея за да стигнеш до мотора на вентилатора. В него влизат розов и жълт кабел. Премери с мултицет или пробна лампа дали и на двата има +12V.

        Ако има, вземи един проводник, свържи единия му край до шаси а с другия допри жълтия проводник.

        Ако вентилаторът развърти, най-вероятно проблемът е в регулатора му - така наречената таралежка. Монтирана е вляво от вентилатора. Проследявайки въпросния жълт кабел, ще стигнеш до нея.

        В повечето случаи в нея гърмят 2 транзистора и смяната им решава проблема.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:34.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Благодаря много. Заемам се.

          Comment


          • #6
            Венилатора развъртя като му пуснах ток. Таралежката цялата ли се сменя и понеже май втора ръка ще взимам, има ли белег по който да се види на пръв поглед дали е читава, понеже мойта си изглежда добре, пък явно е сдала багажа.
            И ако може да кажете ориентировъчна цена.
            Благодаря : )

            Comment


            • #7
              На таралежката обикновено и дефектират двата мощни транзистора. Подмяната им (около 3 лв за двата) може да ти реши проблема. Опитай първо това преди да търсиш друг регулатор.

              Тук е писано по въпроса:

              http://clubalfaromeo.com/forum/showp...8&postcount=11
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:01.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Подмених ги и пак, не. По жълтия кабел не тече ток. Кога трябва да има по него. Пуснах плюс от акумулатора до таралежа и има съпротивление.

                Comment


                • #9
                  А и другия кабел който влиза във вентилатора, от къде идва и какъв е : )

                  Comment


                  • #10
                    Веригата е следната:

                    +12V > бушона при акумулатора > розовия кабел > мотора на вентилатора > жълтия кабел > таралежката > черния кабел от мощната клема на таралежката > шаси.

                    Демек таралежката управлява вентилатора, като комутира връзката му към шаси.

                    Демек провери дали не се губи връзката към шаси на черния кабел от мощната и клема (тази на която са включени жълтия и черния кабели).


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Проверих и черния кабел, всичко е наред с него. Проверих и бушоните отпред, имат ток.

                      Comment


                      • #12
                        Премери на пин 1 от малката букса на таралежката, дали има +12V, когато колата е на контакт.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Няма : (
                          0.03 - 0.04 дава

                          Comment


                          • #14
                            Най-вероятно освен вентилатора не ти работят и клапите по климатика.

                            Над таблото с предпазителите под волана има едно друго - по-малко табло с предпазители. Провери на него за изгорял 7,5 амперов предпазител.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Всичко е здраво. Има само едно празно бяло гнездо за предпазител.

                              ---------- Post added at 18:47 ---------- Previous post was at 18:38 ----------

                              Онзи ден докато разглобявах явно нещо съм пипнал и ми беше изгорял 7.5 точно там и нямах мигачи и чистачки. Смених го с един 10А. Дали е проблем...

                              Comment

                              Working...
                              X